sandraola.blogg.se

Everything has a new begining

Söndag.

Publicerad 2014-02-09 19:45:00 i Allmänt

Idag började jag dagen som surmule. Vaknade av musik från en annan lägenhet. Så klart gick mitt surande ut över alla. Kände ju bara att jag ville sova länge sista dagen innan skolan början. Men icke det. To bad for me! Eftersom jag surade så åkte jag iväg. Stack till Tekomatorp och kollade när Uffe och Jenni spelade. Rickard dök oxå upp och vi kastade några sett. Jag vann så klart mina 4 första men losade mina 5 sista. Nog att jag skall ha min revanch nästa gång våra lag spelar mot varandra. Detta nöjet skall han fan inte ha. Haha :P Sen åkte jag hem. Möttes av en dotter som sminkat sig med mitt smink och var helt svart i hela huet. Var bara att få in henne i badet så hon blidde ren. Ola stack iväg och kollade fotboll. Vi åkte och handlade korv och jag överkokte dom jävlarna så jag fick Novalie och gråta. Fick gottgöra det med litta chibbar och dip. 
 
Nu sitter jag och lillan här i soffan. Hon tittar på Barnkanalen och jag skriver här. Snart dags att natta henne för dagis i morgon. Blir ju att vi skall upp tidigt. 
 
Tidigt var det ja... Skolan börjar ju för mig i morgon. Så kl 10 i Malmö hålls uppropet. Skall bli intressant och se vilka människor man kommer få möta och vilka man skall läsa med. Det kommer säkert gå jätte bra. Skall iallafall hålla kväll med lite spelande innan sängen. 
 
Igår kväll fick jag för mig att jag skulle till Akuten med min näsa för att suga ut det som inte vill komma ut. Jag kom in efter ca 5 min sen pilla dom mig lite i näsan och sa det var varigt. Kronisk bihåleinflammation sånt man får leva med tydligen.  Han ville ge mig en pencilin kur samt kortisonspray igen vilket jag inte kommer att ta för att det har jag redan gjort och det hjälpte inte. Han sa att jag skulle gå till vårdcentralen så dom kunde skicka remiss till ortopeden ifall dom tyckte det var nödvändigt att öppna upp bihålorna. Och jag tänker inte gå till vårdcentralen för där har jag redan varit och dom har inte skickat nån jävla remiss förr. Varför skulle dom göra det nu? Och enligt läkaren så var det inte alls vanligt att öppna upp bihålorna. Så jag antar jag kommer få leva med detta hela livet. 
 
Vem fan bryr sig... Jag mår bra ändå. Synd att jag kommer få trycka mer panodil än vanligt samt att jag får stå ut med mina migrän attacker som kommit allt oftare pga mina fyllda bihålor. MEN... Mina fyllda bihålor har ingen som helst inverkan på vad som kommas skall och tar inte alls skada på det jag just nu går igenom och det är ju skönt att veta att mina bihålor inte hade något med all det negativa att göra vilket jag trodde från början. 
 
Nu dags att snyta näsan. Sen natta Novalie. Ut med hunden, snyta igen och spraya :)
Återkomemr kanske senare. Tjingeling. 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela