sandraola.blogg.se

Everything has a new begining

14/3-14

Publicerad 2014-03-14 12:56:27 i Allmänt

Nåväl... Har börjat på mina Levaxin nu. Efter många om och men fick jag tabletter utskriva av min gyn eftersom vårdcentralen vägrade medicinera mig. Idag skulle jag har tagit nya blodprover för att se om jag behöver öka min medicin. MEN, jag har liksom inte riktigt fått den informationen om att jag inte skulle ta min pilla idag innan jag skall göra TSH- testet så jag skall ner på måndag igen och då skall jag inte ta min pilla innan provtagningen. Dessa 2 första veckor att jag faktiskt kännt jag mår bättre.Min ena bihåla som jag haft stora problem med i 4.5år tänker jag inte ens på längre.. Jag kan andas under natten, det är inte stop i snoken varje gång jag vaknar samt att jag har inte kännt av värmesvallningar och den extrema frusenheten. Iallafall inte fram tills i onsdags. Då började det komma igång igen. Så jag personligen tror det är dgs att höja dosen. Men som sagt inte jag som avgör det utan min gyn. Så nytt blodprov nästa vecka och ev höjning av Levaxinen.
 
Skolan... Ja hur gick det med den? Jo det gick fint. Är färdig och blev färdig 2 veckor innan ;) Snacka om att vara ett läshue. haha* Är nu undersköterska med yrkesinriktning på funktionshinder och psykiatri. Betygen mina va fantastiska 9st A och 5st B. Vilket resulterade i att jag fick världens Michael Kors plånbok av mamma och pappa i "examens" present. :) Annars funderar jag starkt på att söka jobb inom kiminalvården, Undersköterska inom psykiatrin i kriminalvården eller undersköterska inom funktionshinder/funktionsnedsättningar inom Lss. Båda låter så extremt lockande. Har faktiskt ett jobb på G nu. Skall träffa min SiuS-handläggare på måndag och dra igång ute på en Daglig verksamhet som inriktar sig på Musik, sång och dans. Det är ju bara så min grej. Och att få jobba med en gammal kollega som numera är gruppchef kan fan inte bli bättre. Just nu känns det som jag vill så mycket :D Men men, ett steg i taget sen är jag i mål :)
 
Hur ser det ut annars i livet. Jofan det rullar på som det skall. Janne min fina bonusbror (store brossan jag aldrig fick) Kommer hit på måndag och putsa alla våra fönster :) Det ända han vlle ha va en kopp kaffe för jobbet men skall nog bjuda honom på en liten kaka oxå eller lite lunch. :) 
 
Darten har haft spel uppehåll i matcher nu i 2 veckor så nästa helg drar det igång igen. Skall bli så kul att tävla igen. Hålelr på att försöka sätta ihopa ett nytt C-lag så är det nån som vill spela så hör av er. 
 
Annars i helgen händer det inte allt för mycket. Idag skall jag hem till bästaste killkompisen Kim och fixa med inspelningen av hans och Danys nya mix. Kommer bli en galen kväll. Men först skall vi flänga runt och hitta nya hörlurar till mig och jag har siktat in mig på ett par ett par rosa Beats by Dr Dre Mixr designade av David Guetta. Kostar 2000kr men det är det värt. Man får ju vad man betalar  för sägs det. :P  Så ikväll blir det KIMSAN kväll för hela slanten. På lördag skall novalie till dansskolan som vanligt sen skall vi åka och handla ett akvarium till Novalie med många fiskar :) Så vi har att göra hela lördagen :P På söndag är det tänkt att vi sticker upp till Småland, snarare Markaryd på älgsafari och grillning :) Frågade Therese och pojkarna om dom ville förlja med och hon skulle höra sig för med dem :) Så det blir en händelserik helg. 
 
Ugh,,,, Känns som om jag hade behövt nanna en stund för at orka med kvällen. Så skall nog vila ögonen en timme. Jaja postar lite bilder bilder sen :P Ha en underbar helg allihopa. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela